Перейти до вмісту

Воронка SEO-трафіку

  • від
Воронка трафика в SEO продвижении сайтов

SEO воронка (або воронка продажів) – це модель, яка описує пересування користувача від формування попиту до здійснення конверсії на сайті. Воронка складається з кількох послідовних етапів. На кожному етапі користувач конкретизує свій намір (інтент) та переміщується ближче до покупки.

Використання воронки у SEO стратегії допоможе здійснити контакт з користувачем на кожному етапі воронки, що підвищить ймовірність конверсії саме на вашому сайті.

SEO-воронка і як вона побудована

Всі воронки описують шлях від усвідомлення потреби до покупки. Між цими двома етапами можна побудувати багато проміжних етапів, які залежать від специфіки вашого бізнесу.

Існує кілька загальноприйнятих моделей, найпоширеніша – “SEE-THINK-DO-CARE””. Саме цю воронку ми використовуємо при просуванні сайтів клієнтів.

Воронка “SEE-THINK-DO-CARE” складається з 4 етапів:

  • Побачити – дізнатися про товар, послугу.
  • Порівняти – пошук рішення, вибір товару чи послуги.
  • Купити – замовити товар чи послугу.
  • Повернутися – повернутися за новою покупкою.

SEO воронка трафика

Модель воронки включає новий етап – “Повернутися”. Цей етап відповідає за лояльність та повернення аудиторії на сайт.

Як SEO працює на різних етапах вирви

1. Побачити.

На цьому етапі потрібно сформувати попит на товар чи послугу. Для цього варто визначити, в яких ситуаціях користувач зацікавлений у вашому товарі.

Наприклад візьмемо телевізори. Людина замислюється про покупку нового телевізора, коли робить ремонт у квартирі. Значить треба вписати інформацію про вибір телевізора до статті про дизайн чи ремонт квартири. Ви можете написати таку статтю для свого сайту, розмістити відповідну статтю на авторитетному сайті з високим трафіком або знайти вже написану статтю та доповнити її.

SEO фахівці практично не працюють на цьому етапі вирви, так як попит дуже холодний та великий. Отже, залучити користувача одразу на ваш сайт буде важко. А створення попиту допомагає продавати не тільки сайту, що просувається, а й конкурентам.

2. Вибір

На цьому етапі воронки SEO спеціаліст працює з інформаційним попитом. Це можуть бути запити виду “Як вибрати…”, “Де купити…”, “Кращий подарунок на…” і т.д. Фахівець підбирає запити, за якими користувач хоче знайти потрібний товар, послугу, сервіс. Користувач хоче знайти порівняння різних товарних пропозицій, оцінити їх та вибрати найкраще.

На прикладі телевізорів – це будуть запити про характеристики та експлуатацію телевізорів – “Як підібрати діагональ телевізора” або “Яка матриця телевізора краща”. Або прямі запити виду “який телевізор краще?”.

На етапі вибору у користувача вже сформована конкретна потреба, і цей попит є теплим. Багато SEO фахівців покривають цей попит, створюючи блоги для сайтів, де розміщують статті про кращі товари або гайди щодо вибору товару. Такий попит можна успішно конвертувати за допомогою внутрішнього перелінкування зі статтею на товари.

3. Купівля

На цьому етапі користувач уже знає, що він хоче, і вирушає за товаром. Ми маємо справу з товарними запитами, запитами з комерційними словами “купити”, “ціна”, “вартість” тощо.

На прикладі телевізорів це можуть бути запити “купити телевізор” або “Samsung UE50AU7100UXUA”.

Цей попит є гарячим та його покривають створенням та оптимізацією сторінок товарів, категорій, фільтрів.

4. Формування лояльності

Лояльність формує весь клієнтський досвід, тому не можна сказати, що це робота тільки SEO.

Запити, які належать до цього етапу – це переважно брендові запити.

Як адаптувати контент під різні етапи воронки?

  1. Побачити – робимо органічні згадки товарів та послуг.
  2. Вибір – публікуємо на сайті статті, які допоможуть обрати товар.
  3. Покупка – створюємо зручні сторінки категорій та фільтрів, оптимізуємо сторінки товарів.
  4. Формування лояльності – використовуємо згадки бренду на сайті, у title, description, виводимо сторінки сайту на перші позиції за брендовими запитами.

Висновок – як використовувати знання про SEO воронки під час роботи з сайтом?

Побудова SEO воронки допомагає визначити з якими запитами та у якій послідовності працювати, як сформувати стратегію просування. Охоплення попиту на всіх етапах воронки допоможе побудувати знання бренду та розширити аудиторію. Працюйте з потенційними клієнтами на всіх етапах воронки.