Перейти до вмісту

SEO Тренди 2023

  • від
SEO Тренди 2023

Одним із ключових варіантів просування бізнесу в інтернеті, як багатьом відомо, є SEO – грамотна оптимізація допомагає сайту піднятися до топових позицій видачі в пошуковій системі. Але як і будь-який маркетинговий напрямок, SEO розвивається та змінюється разом із змінами алгоритмів роботи пошукових систем. Тому SEO-фахівцям необхідно стежити за цими змінами та своєчасно коригувати SEO-стратегії просування сайтів.

Ну а ми зі свого боку ділимося актуальними SEO-трендами на 2023 рік, які на наш погляд матимуть вирішальне значення у просуванні сайтів.

AI контент

AI контент (контент створений за допомогою штучного інтелекту) відіграватиме все більш значущу роль у роботі SEO фахівців для будь-яких проектів. На даний момент AI машини вже можуть створювати тексти (Open AI, Jasper, Rytr), відповідати на запитання (Chat GPT), створювати картинки та графіку (Open AI DALL-E 2, Deep Dream Generator, Jasper), створювати відео (Synthesia.io, Pictory.ai, Lumen5, Designs.ai) тощо. Такий контент є унікальним, доступним та головне, масовим. З’являється можливість генерувати необмежену кількість контенту для будь-яких завдань. Наприклад, за допомогою Rytr можна API згенерувати описи для всіх товарів на сайті всього за $29/month.

Недоліком AI контенту є його середня якість. Все ж таки AI поки що не вміє створювати повноцінний продукт, який не вимагає доопрацювання з боку людини. Другий суттєвий недолік AI контенту – він не несе додаткової користі. AI машина не має власного досвіду та знань, вона не може додати щось нове та корисне до вже написаного в інтернеті. Тому, з точки зору досвіду користувача, AI контент стає все менш цінним. Куди більше цінуються тексти написані експертами, де детально та повно розкривається питання користувача.

Що робити у 2023 році

  1. Використовуйте AI контент, щоб доповнити свою стратегію, а не як її основу.
  2. Використовуйте можливості AI контенту для створення різноманітного контенту та масового додавання його на сайт.
  3. При плануванні стратегії з використанням контенту AI враховуйте, що він вимагає перевірки людиною.

Якість контенту важливіша за кількість

Виходячи з першого пункту отримуємо ще один тренд – наголос на якості вашого контенту. Якісний контент – це контент, який відповідає на інтент користувача, розкриває питання повністю та без зайвої інформації. Цей тренд випливає з останніх апдейтів Google, наприклад Helpful Content Update та Spam Update. Корисний аналіз наслідків апдейту підготував Aleksey Rylko.

Тренд у підготовці контенту зміщується від створення великих SEO оптимізованих статей до створення корисних сторінок. Намагайтеся думати не про текст на сторінці, а про всі елементи сторінки – графіку, відео, таблички, інтерактивність, навігацію на сторінці та інші елементи, які покращують досвід користувача на сторінці та допомагають отримати бажані відповіді.

Що робити у 2023 році

  1. Зосередьтеся на створенні контенту з додатковою користю для клієнтів.
  2. Думайте, що шукає користувач і давайте точну відповідь на запит.
  3. Робіть корисною всю сторінку, а не лише текст.

Голосовий пошук, розмовні запити та розуміння мови

Завдяки розвитку функцій голосового керування технікою розвивається і голосовий пошук у Google. Відповідно до звіту Juneper Research розумні колонки з голосовим пошуком будуть встановлені у 55% ​​домогосподарств США. Відповідно, слід чекати поширення пристроїв з голосовим пошуком і за межами США. За даними самого Google, вже 27% людей використовують голосовий пошук по всьому світу. Частка зросла на 7% із 2020 року.

Дані вказують на те, що частка голосового пошуку зростатиме, й адаптація SEO під голосовий пошук буде все важливішою. 58% користувачів використовують голосовий пошук для пошуку локального бізнесу. Це додаткова можливість локального бізнесу. Крім того, платформи Google Assistant, Siri та Alexa займають порівнянну частку ринку. Це означає, що адаптуватися треба до всіх трьох помічників.

Розмовні запити – наступний пункт у нашому списку тенденцій SEO 2023, про які ви повинні знати. Google постійно працює над покращенням пошукових можливостей користувачів, щоб вони могли швидко знаходити потрібний контент. Набуття кращого розуміння лінгвістичних тонкощів має важливе значення для цього просування.

Щоб покращити розуміння природної мови, Google створив LaMDA. LaMDA – це штучний інтелект для розпізнавання та обробки тексту. На основі цього AI були випущені такі поліпшення пошуку Google, як Bert і MUM. Ці покращення спрямовані на розпізнавання та розуміння вмісту сторінки. Це допомагає швидше та точніше підбирати результати пошуку.

Що робити у 2023 році

  1. Зважайте на поширення голосового пошуку та пристроїв, які його підтримують у вашому цільовому регіоні.
  2. Використовуйте ключові слова на сторінках розмовної форми.
  3. Відповідайте на запитання точно та лаконічно. Намагайтеся дати коротку відповідь і потім розширити цю відповідь далі в тексті.

Зміна видачі та Featured Snippets

Google постійно додає різні елементи до результатів видачі, займаючи все більше місця в SERP. Google прагне заробити, тому йому вигідніше скерувати трафік на свої елементи у видачі, а не на сайти. По-перше, таким чином Google покращує користувальницький досвід. По-друге, Google монетизує свої елементи.

Глобально це призводить до падіння CTR видачі, а сайти, які знаходяться за 5-ю позицією, можуть взагалі не отримувати кліків. Поширюється таке явище, як Zero Click SERP. На даний момент половина всіх запитів у пошуку Google залишається без натискання сайтів.

Що робити у 2023 році

  1. Закладайте у вашу стратегію використання нових можливостей від Google.
  2. Використовуйте можливість потрапити до панелі знань Google.
  3. Використовуйте Google Shopping, Google Maps, YouTube для просування бренду.
  4. Використовуйте сильні майданчики для просування контенту. Наприклад, Pinterest, Facebook або Tripadvisor.

Оптимізація під онлайн шопінг

Covid-19 змінив саме уявлення про онлайн та інтернет. Світ пережив та продовжує переживати прискорену цифрову трансформацію. Згідно з даними statista.com, ринок онлайн покупок зростає по всьому світу та продовжуватиме зростати.

Враховуючи тренд та складності, які виникли через Covid-19, Google зробив свою торгову платформу Google Shopping безкоштовною. Продажі Google тепер безкоштовні для всіх компаній, при цьому комісія за розміщення оголошень про товари не стягується.

Google також розробив Shopping Graph, щоб покращити користувальницький досвід для споживачів. Це модель штучного інтелекту, яка збирає докладну інформацію про конкретний товар із різних джерел, включаючи відео, огляди, ціни та переваги. На онлайн-покупки також впливає Google Lens, який дозволяє користувачам вводити зображення продукту, який вони шукають, безпосередньо у пошукову систему. Полегшуючи пошук товарів без необхідності знати назву чи бренд, він підвищує впізнаваність компаній.

Що робити у 2023 році

  1. Забезпечте швидке завантаження веб-сайту електронної комерції вашого підприємства.
  2. Оптимізуйте ключові слова в оголошеннях про товари.
  3. Переконайтеся, що ваш сайт оптимізовано для мобільних пристроїв, оскільки 72,9% онлайн-покупок здійснюються на мобільних пристроях.
  4. Додайте ключові слова в alt-теги зображень, щоб допомогти Google знайти їх.

Google Апдейти

Тренд збільшення кількості апдейтів ПС Google зберігається. Якщо до 2021 року відбувалося 4-5 великих апдейтів за рік, то у 2021 та 2022 роках було по 10 апдейтів. Google покращує свої алгоритми все швидше, а отже стабільні SEO стратегії з використанням виключно білих технік є гарантом стабільного трафіку на сайт.

Що робити у 2023 році

Використовувати білі SEO стратегії, які вбережуть сайт від песимізації при апдейті.

Оптимізація відео та картинок

Відео платформи такі як YouTube, Vimeo та TikTok захопили світ маркетингу загалом. Короткі відео стали доступні практично в будь-якій соціальній мережі, а для відео з’явився окремий віджет на сторінку SERP.

Ось частина статистики, як відео допомагають бізнесу зростати:

Відео маркетинг може приймати форми коротких відео, довгих роликів, оглядів, відеоблогів, презентацій та ін. Цей вид маркетингу, звичайно, дорожчий за інші, але й результатів для довгострокового розвитку бренду принесе більше.

Окрім відео, важливу частину розвитку сайту відіграють і звичайні картинки. І якщо відео лише кілька років як стало трендом, то картинки вже давно добре ранжуються в Google завдяки стокам, таким як Pinterest. Тренд оптимізації картинок змістився від використання гарної графіки до технічної оптимізації зображень.

А саме:

  • використовувати актуальні формати графіки;
  • зменшувати розмір зображення, не втрачаючи його якість;
  • оптимізувати завантаження зображень, особливо на мобільних пристроях.

Безперечний плюс для SEO та вашого сайту приносять і зовнішні сигнали, пов’язані з відеомаркетингом та картинками:

  • ви отримуєте довіру з боку Google;
  • покращуєте сигнали EAT;
  • отримуєте додаткову видимість в органічному пошуку Google;
  • отримуєте трафік із зовнішніх платформ.

Що робити у 2023 році

  1. Використовуйте відео-контент та картинки у стратегії розвитку сайту.
  2. Використовуйте ключові слова для оптимізації відео як на сайті, так і на платформі, де ви ведете відеоблог.
  3. Використовуйте хештеги для відео в соціальних мережах.
  4. Проводьте технічну оптимізацію картинок.

Висновок

В останні роки пошукові системи розвиваються дедалі динамічніше, а алгоритми їхньої роботи оновлюються все частіше. Тому одноразового створення веб-сайту з урахуванням ключових слів і великою кількістю сторінок недостатньо. Необхідно оновлювати контент з урахуванням зміни запитів цільової аудиторії, додавати фото- та відео-контент, приділяти увагу зручності та адаптивності сайту для користувачів, стежити за новими SEO тенденціями для залучення більшої аудиторії споживачів та подальшого розвитку бізнесу.