До списку всіх статей

Впав CTR у консолі – причини і що з цим робити?

Падіння показника CTR (Click-Through Rate, або коефіцієнт клікабельності) у звіті пошукової консолі може бути спричинене кількома причинами.Розглянемо основні з них і значення цього показника в контексті SEO-просування: Причини Падіння CTR Насамперед необхідно подивитися сторінки, за якими відбулося падіння CTR, а потім проаналізувати запити цих сторінок.Найчастіші причини описані нижче, але врахуйте, що це не вичерпний список, […]

Впав CTR у консолі – причини і що з цим робити?

Падіння показника CTR (Click-Through Rate, або коефіцієнт клікабельності) у звіті пошукової консолі може бути спричинене кількома причинами.
Розглянемо основні з них і значення цього показника в контексті SEO-просування:

Причини Падіння CTR

Насамперед необхідно подивитися сторінки, за якими відбулося падіння CTR, а потім проаналізувати запити цих сторінок.
Найчастіші причини описані нижче, але врахуйте, що це не вичерпний список, а найчастіші випадки на основі статистики наших клієнтів.

Падіння CTR

Зниження позицій за трафіковими запитами

Це найочевидніша причина – основні запити, що приносять трафік, перемістилися нижче в органічній видачі. Поява в результатах видачі нових запитів на 20+ позиції Саме це відбувається в разі постійного розширення СЯ сайту, у видачі з’являються нові запити, які показують на позиціях із клікабельністю близькою до нульової. Середній CTR сайту при цьому відповідно знижується.

Симптоми – зростання показів за постійного трафіку. При посторінковому аналізі показів буде видно нові запити, яких не було в минулому періоді.

Зростання трафіку з нецільового регіону

Під час аналізу даних у консолі ми завжди аналізуємо дані в розрізі цільового регіону просування. Це допомагає уникнути помилок аналізу, пов’язаних зі зростанням показу сайту в регіонах з низькою конверсією, наприклад у сусідніх країнах.

Дуже часто сайти наших клієнтів несподівано починають показуватися в нецільових регіонах (навіть всередині однієї країни). Фільтр за країною та аналіз за регіоном допомагає визначити причину зниження деяких показників і не панікувати без приводу.

Зміни в SERP (Search Engine Results Page)

Додавання нових елементів (наприклад, рекламних блоків, блоків із відповідями) у результати пошуку може відволікати увагу від органічних результатів і зміщувати ці результати вниз. Аналогічним чином впливає додавання рекламного місця у видачі або поява нового рекламодавця в ніші клієнта.

Якщо середня позиція і покази на місці, а CTR у цільовому регіоні знизився, ми б насамперед перевірили саме цю причину.

Зміни у формуванні сніпета

Пошукові системи постійно оновлюють свої алгоритми, що може вплинути на зміну сніпета. Наприклад, можуть перестати оброблятися ваші спецсимволи (емодзі), внаслідок чого сніппет втрачає привабливість. Або конкуренти поліпшили свій сніпет і на нього стали краще реагувати, ніж на ваш.

Ця причина часто проявляється під час апдейтів алгоритмів пошукової системи, наприклад, під час оновлення сниппети одного з сайтів клієнта позбулися 2 додаткових рядків. Все відновилося через 10 днів без нашого втручання.

Зміни на вашому сайті

Зміни в мета-тегах, таких як заголовок або опис, можуть зробити ваш сайт менш привабливим для кліків. Проблема часто проявляється під час роботи над сайтом кількох слабко пов’язаних команд. У таких випадках зміни в логіці формування метатегів у рамках одного із завдань може призвести до перезапису метатегів раніше оптимізованих сторінок.

Для виключення цієї причини необхідно постійно моніторити метатеги основних сторінок і відстежувати зміни. На формування сніпета впливають не тільки метатеги, а й мікророзмітка та інший контент сайту. Ми налаштовуємо відстеження змін у контенті, що формує сніпети типових сторінок.

Значимість CTR для SEO

CTR є важливим показником у SEO з таких причин:

  • Користувацький досвід: Високий CTR вказує на те, що ваш сайт або сторінка здаються релевантними і привабливими для користувачів.
  • Ранжування: Хоча Google стверджує, що CTR не є прямим фактором ранжування, є думка, що пошукові системи можуть використовувати дані про клікабельність для розуміння релевантності контенту запитам користувачів.
  • Трафік: Високий CTR безпосередньо пов’язаний зі збільшенням трафіку на ваш сайт, що критично важливо для будь-якого онлайн-бізнесу.

Зниження CTR може сигналізувати про необхідність аналізу та додаткової оптимізації вашого сайту і SEO-стратегії. Важливо регулярно аналізувати зміни в пошукових алгоритмах, поведінці користувачів і конкурентному середовищі, тоді ви точно знатимете, як потрібно реагувати на зниження CTR.

Обговорення

0 коментарів
Коментарів ще немає...
Будьте першим, хто поділиться своєю думкою!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Дякуємо!

Ви успішно залишли заявку.
Ми з Вами звʼяжемось найближчим часом.

Ой...

Щось пішло не так. Спробуйте ще раз.
Спробувати ще раз