Перейти до вмісту

Що таке сніпет (snippet) пошукової системи

  • від
Snippet

Snippet (сніпет) – це блок контенту з інформацією про сторінку сайту, який відображається на сторінці видачі пошукової системи.

Примеры сниппетов google

Сніпет відіграє роль “афіші” сторінки та дозволяє користувачеві швидко зрозуміти, про що сторінка, на яку він перейде. Тому Сніпет роблять максимально привабливим і змістовним для користувача. Візуальний вигляд на сторінці результатів видачі Google безпосередньо впливає на CTR, і красиві сніпети дозволяють залучити більше трафіку. Ще один фактор, що впливає на CTR – співвідношення розміру сніпету до розміру сніпетів конкурентів. Чим “вище” сніпет (чим більше місця він займає у видачі) – тим більше CTR.

З чого складається сніпет?

Сніпет складається з meta-title, URL-адреси сторінки, meta-description та додаткових елементів.

Мета-тег title – це короткий опис сторінки. Title формує заголовок сніпета і повинен бути максимально точним, щоб зацікавити людину.

URL-адреса – це адреса сторінки, на яку користувач потрапляє. Цей елемент автоматично підтягується.

Мета-тег description – це текстовий опис сторінки. Він не такий яскравий, як title, але дозволяє описати сторінку об’ємніше та краще розкрити суть сторінки.

Вище описаний стандартний сніпет, який формує Google. Сніпет з додатковими елементами називається розширеним сніпетом і може містити більше одного елемента. Розширений сніпет може включати:

  • FAQ;
  • таблицю;
  • хлібні крихти;
  • інформацію про товар (ціна, чи є товар у наявності, регіон обслуговування);
  • картинки;
  • рейтинг;
  • відео.

Сніппет із блоком FAQ

Сниппет в блоком FAQ

Сніппет з картинкою, хлібними крихтами та таблицею

Сниппет с картинкой, хлебными крошками и таблицей

Сніппет з даними товару

Сниппет с данными товара

Як зробити сніпет для Google?

При складанні тега title треба враховувати, що лише обмежена кількість символів (у деяких варіаціях пікселів) має можливість потрапити у сніпет. Крім того, з серпня 2021 року Google став генерувати заголовки на основі контенту сторінки та запиту користувача, тому для однієї сторінки у видачі за різними запитами буде сформований різний сніпет. Таким чином, при складанні тегів title орієнтуйтесь на заголовки з видачі.

Рекомендуємо прописувати ЛЗУ (аббр. «Людино-зрозумілий урл», англ. SEO-Friendly URL) адреси сторінок, щоб вони коректно відображалися в сніпетах і були додатковим сигналом про вміст сторінки. URL “site.com/zakazat-seo-prodvygenie” дасть користувачам додаткову інформацію, тоді як URL “site.com/f1613f/wnlrn” – ні.

У description використовуйте emoji та ключові слова для привернення уваги. Якщо у description потрапляють слова із запиту користувача – вони будуть виділені жирним шрифтом та привернуть увагу.

Загальні рекомендації щодо складання мета-тегів для сніпету:

  • враховуйте “ліміт” символів для title та description;
  • складайте теги за допомогою ключових слів;
  • частотні ключові слова розміщуйте на початку заголовка;
  • не використовуйте дуже багато ключових слів;
  • для кожної сторінки напишіть унікальні теги title і description.

Як отримати розширені сніпети Google?

Для того щоб сайт отримав розширений сніпет необхідно додати мікророзмітку або контент певного типу. Залежно від бажаного елемента, потрібно додавати різні типи мікророзмітки.

  1. Щоб отримати сніпет з FAQ, необхідно додати на сторінку релевантні запитання та відповіді, розмічені мікророзміткою FAQ.
  2. Щоб у сніпет підтягувалася табличка, потрібно додати таблицю на сторінку. Таблиця має бути правильно зверстана в HTML, інакше ПС не зрозуміє, що це таблиця. Додаткова мікророзмітка у разі не потрібна.
  3. Щоб у сніпеті відображалися хлібні крихти, треба додати хлібні крихти на сайт і додати відповідну мікророзмітку.
  4. Інформація про товар потрапляє у сніпет завдяки мікророзмітці Product.
  5. Картинка підтягується в сніпет, якщо на сторінці є мікророзмітка Product або Article, в яких вказано зображення.
  6. Рейтинг підтягується через мікророзмітку AggregateRating.

Більше про різні види розширених сніпетів та мікророзмітку можна почитати у довідці Google.

Розширений сніпет візуально виділяється серед інших і несе в собі додаткову інформацію, що збільшує CTR в органіці.

Приклад яскравого сніпету

Пример яркого сниппета в Google

Інші результати видачі

Крім сніпетів у видачі присутні й інші елементи, які можуть містити посилання на сайт. Їх називають спец-елементами, оскільки вони створюються не за допомогою мета-тегів і контенту сторінок, а формуються алгоритмами Google. До таких елементів відносяться Карти, Панель знань, Подібні запити, Новини та ін.

Висновки

Сніпет – це текстовий блок на сторінці SERP. Він містить опис сторінки. Завдання сніпету – привернути увагу користувача, спонукати його клікнути і перейти на сайт.

Для створення та управління сніпетом використовують мета-теги title та description.

Додаткові елементи у сніпетах з’являються завдяки мікророзмітці або спеціальному контенту на сторінках.