Копірайтинг вмер, хай живе копірайтинг! Саме так можна описати ситуацію, яка склалася на ринку після появи генеративних моделей на основі штучного інтелекту (ШІ). Вони швидкі — генерують десятки текстів протягом робочого дня. Вони доступні — підписка на них коштує набагато менше, ніж робота кваліфікованих авторів. Вони зручні — для користування ними не потрібні технічні навички.
Провівши опитування, ми у WordFactory отримали приголомшливу статистику: 84% компаній, що працюють у сфері інтернет-маркетингу, уже активно застосовують ШІ. Здавалося б, копірайтинг дійсно вмер. Але є один нюанс. Ми опитали колег із галузі digital і з’ясували, що лише 23% спеціалістів віддають перевагу штучному інтелекту порівняно з авторами. А 80% компаній продовжують користуватися послугами фрилансерів і спеціалізованих агенцій.
Чому ж ШІ не зміг зруйнувати ринок копірайтингу? І яким виявився його реальний вплив? Про це розповідають топові експерти українського інтернет-маркетингу.
Штучний інтелект не настільки швидкий
Десятки статей на день — це дійсно круто! Але на виході маємо відверто «сирий» матеріал. Він містить багато водянистих фрагментів, невиправданих повторень, дивних лексичних конструкцій і навіть відвертих фактологічних помилок. Валерія Фролова, Head of User Acquisition у компанії Snov.io, зазначає:
«Важливо розуміти, що за приголомшливими результатами ШІ стоїть велика робота команди — редакторів, маркетологів і розробників. Іноді ефективність АІ падає до 10%, а решта — це результат командної роботи».
Валерія радить обережно користуватися ШІ-інструментами. Хоча вона не заперечує їхньої користі. У її практиці ChatGPT замінив низькоякісний копірайтинг, яким займалися випадково знайдені на біржах фрилансери. За словами експертки, штучний інтелект працює набагато краще за спінери контенту, які змінюють послідовність слів і шукають синоніми для підвищення унікальності.
ШІ — не панацея. Поки що
Хоча 63% опитаних спеціалістів цілком задоволені роботою генеративних моделей, є і ті, хто з ними не згоден. Наприклад, Владислав Наумов, Head of SEO в агенції digital-маркетингу Inweb.ua, запевняє, що ШІ не може написати якісний контент під конкретну компанію.
«Як AI напише контент на сторінку послуги «Ринопластика»? У кожної клініки своє обладнання, свої методи роботи, свої процеси. Інформація з інших сайтів за 2021 рік тут не дуже допоможе».
Його слова підтверджує й Ольга Котова, Chief Marketing Officer в Up and Do. Її компанія працює у дуже складній ніші — B2B-медицині. Щоб продати продукт, потрібно розмовляти з лікарем однією мовою та мати спільні інтереси. Поки що це більше, ніж може штучний інтелект.
«Багато разів пробували генерувати тексти з найдокладнішими ТЗ. Як результат, мали тексти, які складалися з уривків із загальної професійної літератури за певною тематикою».
Отже, експерти доволі низько оцінюють результативність застосування ШІ у вузьких нішах, які потребують розуміння специфічної інформації. Хоча є і цікаві винятки, коли генеративна модель приносить чимало користі бізнесу. Діана Зілецька, Chief Marketing Officer у SENET, запевняє, що дуже складно знайти копірайтера на фрилансі, який розуміється на кіберспорті. Тому компанія генерує контент самостійно і покладається на ChatGPT у перекладі. Наразі її сайт підтримує 11 мов, а незабаром буде додано 12-ту.
«Ми активно використовуємо ШІ — від відділу продажу й маркетингу до продуктової команди та саппорту. ШІ справді спрощує роботу й поліпшує результат, хоча завжди варто памʼятати про безпеку та конфіденційну інформацію».
Результати для роботів чи для людей?
Раніше ми вже розповідали про те, що пошукові системи не надто переймаються питаннями авторства текстів. Якщо вони написані штучним інтелектом, але містять корисну правдиву інформацію та відповідають усім критеріям SEO, такий контент легко виведе сторінку в топ.
Проте деякі експерти все ж вважають, що згодом ситуація може змінитися. Максим Звонарьов, експерт із пошукової оптимізації та засновник Perfect SEO, наголошує на тому, що визначити, чи згенерований текст за допомогою ШІ, нескладно. Тому пошуковим системам достатньо однієї зміни алгоритму ранжування, щоб ШІ-генеровані тексти отримували нижчий рейтинг.
«Висновок такий, що в найближчій перспективі генеративний текстовий AI залишиться одним із потужних інструментів професійного копірайтера, контент-менеджера та СММ-ника, але точно не замінить їх у команді, адже тільки реальна людина здатна на справжній інсайт і може відповідально транслювати факти у своїх текстах».
Отже, генеративна модель здатна зробити вебсторінку видимою в пошуковій видачі. Але привернути й утримати увагу користувача їй вдається далеко не завжди.
Висновок: як штучний інтелект вплинув на ринок копірайтингу?
ШІ вже став невід’ємною частиною пошукової оптимізації. Він значно пришвидшує написання текстів, спрощуючи роботу авторів і даючи їм змогу приділяти більше уваги справжньому креативу. Але генеративним моделям вдалося замінити людину тільки в одній сфері — у генерації текстів з мінімальними вимогами, призначених для пошукових роботів, а не для читачів.
Коли ж ідеться про інші завдання, навіть новіші розробки на кшталт GPT-4, Google Bard і Microsoft Big AI Search не здатні створити задовільний текст, готовий до публікації на сайті. Вони видають великий обсяг сирого матеріалу, який потребує вичитування, корегування, фактчекінгу й редагування під фірмовий стиль. Іноді обсяг додаткових робіт настільки великий, що застосування ШІ зменшує витрати часу лише на 10%.
Отже, поки що штучний інтелект не може замінити висококваліфікованого автора, особливо у вузьких нішах, де важливе доскональне розуміння теми. Тому хай живе копірайтинг! Поява нових інструментів лише підкреслює його цінність і значення для розвитку бізнесу в глобальних масштабах.
Стаття підготована та опублікована у партнерстві з Word Factory